viernes, noviembre 20, 2009

GRAU GERMINAT (INCOLTIT)



Jumatate de cana, de boabe de grau de la ultima recolta,se pun intr-un borcan in care se adauga 1 cana apa calduta si se lasa la inmuiat 8 ore.Borcanul se acopera cu un capac gaurit.


Dupa cele 8 ore de inmuiere, se scurge apa si se clateste graul germinat in citeva ape, pentru a indeparta fermentii care altereaza gustul graului.
Se lasa graul sa germineze in borcan, fara apa, 3-4 zile, repetand operatiunea de clatire si spalare a fermentilor, de 2 ori pe zi (eu lam clatit dimineata si seara).
Cand germenele de grau a crescut pana la aproximativ 0,5-2 cm se poate consuma.Lasate sa germineze in continuare, boabele isi altereaza gustul (se acresc).
Prin germinare, boabele se inmoaie astfel incit pot fi strivite intre degede, se mesteca usor si sunt dulci, placute la gust. Daca se acresc, nu se mai consuma.
Boabele germinate ( incoltite) se pot consuma ca atare, sau in diverse combinatii cu nuci sau alte seminte oleaginoase, fructe,polen,cum sunt de exemlu laptele de grau incoltit etc...
In mod similar pot fi germinate si celelalte cereale,urmand acelesi etape.
Aici va prezint cum a evoluat.






A doua zi.














A treia zi ,in care l-am si consumat.
Am pregatit un lapte delicios.


7 comentarios:

  1. Spune-mi, te rog, pot pune, pe blogul meu un link catre aceasta reteta?
    Multumesc frumos,
    Andreea
    raw surviver
    www.bucuriebunastarehrisca.blogspot.com

    ResponderEliminar
  2. @ Una Culuna
    Da atata timp cat se stie originea, este ok.
    Pentru asta sant sici retetele.
    Multumesc, ca ai intrebat.
    Sper sa-ti fie de folos.

    ResponderEliminar
  3. Buna, Daniela! Si eu sunt tot Daniela :) M-ai fi de mare ajutor daca mi-ai spune cum ai gaurit capacul.. Am incercat si eu sa germinez niste grau in borcan, dar l-am acoperit cu tifon si nu am avut succes pentru ca tifonul a mentinut umezeala si graul prinsese un miros, asa ca a ajuns direct la gunoi..Multumesc!

    ResponderEliminar
  4. Buna Daniela
    De gaurit capacul, s-a ocupat sotul meu.
    La gaurit cu un cui, e foarte simplu de facut.
    Ca sa nu prinda miros graul trebuie spalat dimineata si seara, daca se poate chiar si la jumatea zilei.

    Succes.

    ResponderEliminar
  5. Bună, Daniela! :D
    M-am hotărât să încerc şi eu minunăţia asta de grâu germinat, pentru că am gustat anul trecut de la cineva şi mi-a rămas în cap.
    Am reuşit să găuresc capacul de la borcan, după ce am bocănit colegele de cameră la cap şi m-am tăiat la degete, am spălat frumos grâuşorul şi l-am pus cu apă la înmuiat, dar întrebarea mea e... Trebuie să-l pun la căldură, la lumină, la întuneric? Sau n-are importanţă? Eu momentan l-am pus pe pervaz, unde e lumină şi destul de friguţ...
    Aştept un răspuns şi mulţumesc mult pentru reţetă :D

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Buna
      Imi pare rau ca ai avut atatea neplaceri cand ai gaurit capacul, eu mi-am pus sotul sa mi-l gaureasca, asa ca nu am patit tinic:)

      Caldua nu are importanta, are dar nu chiar asa de mare. Cand e cald trebuie spalat mai des. Cat despre lumina, da, e foarte important sa fie tinut la intuneric si nu la lumina, lumina forteaza procesul si nu e bine.
      Iti doresc sa ai pofta buna :)
      Am si eu o intrebare, cum il consumi? Eu obisnuiesc sa-l consum in salate, cu miere si mere dimineata...

      Pe curand.

      Eliminar
  6. Ups, înseamnă că trebuie ori să-l acopăr cu ceva, ori să-l mut de pe pervaz. :D Cred că îl acopăr, pentru că în cameră stăm 4 persoane (sau mai multe) şi e o căldură teribilă.
    De consumat îl consum cu miere, chiar i-aş adăuga şi un picuţ de cacao, pentru că sunt o maaaaare iubitoare de ciocolată. Momentan sunt la început, dar dacă îmi mai vin idei (pentru că de obicei îmi vin, aşa, pe moment) am să scriu aici :D
    Mulţumesc mult pentru sfaturi! :) O zi frumoasă!

    ResponderEliminar

Gracias por vuestros comentarios, me hace muy feliz leerlos:)

Mesajele voastre da energie acestui blog pentru a continua, va multumesc, ma fac foarte fericita cand le citesc:)